Jornada d’exposicions: Ciberbulling

ciberbullying

Aquesta temàtica ja m’era coneguda, ja que en el meu pas per la UOC vaig fer un treball sobre el “grooming“, una problemàtica tan moderna en la nostra societat com la del ciberbulling, però tot i això he aprés coses noves i interessants i com la nostra professió hi pot intervenir. A continuació faré cinc cèntims del que vaig recollir de l’exposició dels meus companys.

Què és?

El ciberbullying és l’ús dels mitjans telemàtics (Internet, telefonia mòbil i videojocs online, tecnologies interactives en general) per exercir l’assetjament psicològic entre iguals. Aquest assetjament consisteix en amenaçar, humillar, fer xantatge, insultar o trastornar psicològicament a l’altra persona a través de les TIC.

Quin perfin té l’abusador?

  • Assumeix el rol de líder
  • Baix autocontrol
  • Absència d’empatia
  • Impulsiu
  • Personalitat irritable i agressiu
  • Poques habilitats socials
  • Dominant

Reptes per a l’educació social

  • Més implicació dels professionals de treballen aprop de les víctimes
  • Més formació enlloc aquesta temàtica, tant a pares com a professnals de l’educació
  • Tenir més en compte l’entorn de la víctima
  • Conscienciar la població de la impotència d’aquesta problemática
  • Treballar en escoles a les escoles i instituts aquesta problemàtica, per tal de visibilitzar el problema, denunciar-lo i treballar-lo de la manera més adequada.

El mètode KIVA

El Programa Kiva es basa sobretot en el canvi d’actituds i actuació dels “bystanders” (els alumnes que no són ni víctimes ni assetjadors) que recolzen a la víctima, en lloc de fomentar l’assetjament. Consisteix a prevenir i enfrontar l’assetjament (bullying) en els col·legis, a partir del canvi d’actituds i d’actuació dels alumnes per a la convivència respectuosa.

Per tant, aquest mètode consisteix en no centrar-se en la dialèctica de la confrontació entre víctima i assetjador (ni tractar a la víctima perquè sigui més extravertida ni intentar canviar a l’assetjador perquè desenvolupi empatia) sinó que es basa en l’actuació sobre els alumnes testimonis que riuen de tal situació.

Aquesta iniciativa finlandesa ha tingut molt d’èxit, ja que amb aquest mètode van aconseguir reduir l’assetjament escolar un 40%

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s